First impressions galore~ Part 2 and also Second Impressions

YAY~~~ im back for more…

First impressions

Etotama

I waited forever for this… i knew this will go moe since the beginning…

Storyline is way too much for me, too cute, that Nya-tan intro tho, legit cute, cannot handle… Too moe…

Shirogumi and Encourage Films made this and so far im impressed. The characters are legitly cute… When they go into battle, the animation changes into like Expelled from Paradise, but it looks like its a kid show i used to watch 7-8 years ago… But it doesnt matter… I like it, because Nya-tan.

VAs department also had a decent amount of investment. Murakawa Rie, Shimono Hiro, Ohara Sayaka, Tatsumi Yuiko, Uchida Maaya, Nabatame Hitomi, Fuchigami Mai, Sasaki Mikoi… omg all of them are decent… But Nya-tan’s voice attracts me the most…

Music wise, the OP is nice, ED is also likewise…

Cant wait for EP 2 already… Besto gurl this season might be Nya-tan after all… sorry Nagato Yuki…

Score:

Story: 8/10

VAs: 8.5/10

Music: 7.5/10

Art: 8/10

Hello!! Kiniro Mosaic

Thank god i watched the first season so late that season 2 is here before i know it… haha.

Storyline is still cute… Karen makes a dramatic comeback, new teacher who is also a loli… omg, the Yuri is also there, AHHH~~

Studio Gokumi-Tensho combo is still here, thank god, pretty much nothing much changes from S1, imma just keep it at it.

Music wise, pretty much the same BGMs, but the ED and OP doesnt feel as good as S1, but its still pretty addictive.

VAs still the same old cast with an addition of 2 more VAs as there are 2 more characters coming in… Onishi Saori and Suwa Ayaka, dont really know them but im gonna expect a lot of cute moments from them.

Overall, i have to say, nothing much changes which is good, so imma just keep watching till this ends

Score:

Story: 8/10

Art: 8/10

Music: 7/10

VAs: 8.5/10

Nisekoi

Yay, its back~ I jumping to from #TeamRuri to #TeamHaru… Kosaki still too mainstream for me to go for, and Haru is cute, since i watched the OVA…

The story went from Raku’s POV to Chitoge, which is somewhat better, because this girl has irritated me for a whole season, i wanna know how she feels now ever since she fell in love for Raku. After finishing ep 1, now i find her somewhat cuter now, maybe the besto gurl list might have a change soon.

Art is still Shaft, and the same old staff members, which is good. And Shaft finally toned down with all those irritating graphics… but its still there, so i wouldnt say its perfect even tho they used a lot of effort for the drawings and colors…

Music wise… such a pity they didnt get ClariS to sing the OP again, instead we got LiSA, but tbh, even tho its good, i still miss ClariS. As for the ED, omg, so much better than Heart Pattern, i love it… cant wait for the others…

VAs are pretty much the same with a lot of additions… Especially Haru~~~ ahhh, Ayane Sakura…

As for the OVA, its pretty much a fanservice and also a good timing as it intros Haru and Paula just before S2 starts…

Score:

Story: 8/10 (S2), 7/10 (OVA3)

Music: 8/10

VAs: 9/10

Art: 7/10

Kyoukai no Rinne

I watched this because of Takahashi Rumiko, the author for Inuyasha… Tbh, i think i will love this too. This is gonna be an epic 25 ep anime…

Storyline is nice, it inherits the Inuyasha vibe and the humors, which i have always loved. Cant wait for ep2… why everything needs money wtf and wtf is wrong with the teacher’s eyes…

Art is done by Brain’s Base, for some reason it feels like Re-Kan and Kawaisou as it gives off a purple tint… i dont mind, since its about ghosts and spirits… And Brain’s Base did a good job for reporducing Rumiko’s art, it felt better than Sunrise if i were to compare this to Inuyasha…

VAs wise… damn, pretty good list. Inoue Marina, Ishikawa Kaito, Nabatame Hitomi, Kimura Ryohei. Kawaguchi Kappei, Yukino Satsuki makes a comeback from Inuyasha, but this time as key supporting characters… At first i cant tell its Marina because her voice sounds like Kagome, but since Kagome’s VA is also around in this anime, imma just wait and see…

Music wise, gives off a 1980s vibe so makes it feel nostalgic… i like it.

Score:

Story: 8/10

Music: 8/10

VAs: 9/10

Art: 9/10

Hibike Euphonium

The so-called K-on of 2015… Waiting for this since last year… and finally its here. But looking at the instruments, reminds me of Shigatsu… Hope KyoAni wont ruin this masterpiece.

Story is pretty bland so far, but maybe its because its ep1… but imma wait for ep 2 to make my decision to drop or continue

Art is by KyoAni and tbh, loving it, the K-On nostalgia is there and its even better, but if KyoAni did this to K-On, omg, so perf… but this proves how KyoAni grew for the past few years…

Music is really nice, OP and ED is omg… amazing…

VAs wise, mostly newbies but still pretty decent… Kotobuki Minako and Hikasa Yoko makes a comeback from K-On… but as supporting characters.

Score:

Story: 6/10

Music: 8/10

VAs: 7.5/10

Art: 9/10

Ore Monogatari

Haha, this is gonna be romantic… And also it has gonna have 24 cheesy eps… so much drama incoming… and its shoujo… hehe

Story is already damn cheesy… for the first ep… Its feels even better than Ao Haru Ride, in fact, this might win Ao Haru Ride after all.

Art is by Madhouse, surprisingly… but since they even made Hanayamata so its kinda ok… It feels like Ao Haru Ride, but better… I will love this…

VAs wise, Eguchi Takuya, Han Megumi, Shimazaki Nobunaga, Inoue Kikuko… Modest but amazing list. In fact Takuya fucked my brain so hard with that voice of his… Damn him…

Music wise, i would say its pretty nice, lighthearted too… Also another like…

Score:

Story: 9/10

Music: 8/10

VAs: 8/10

Art: 8/10

ok, im done…

so now time for some ep2 spree

Second Impressions

Danmachi

Story was pretty ok… didnt improve tho… Need another ep to make a decision…

Music is ok, OP and ED were pretty decent…

Nagato Yuki-chan no Shoushitsu

I still hate Satelight, imma make this clear.

Story picks up, gets funnier and more awwwww moments… Really love this series now… And Haruhi debut

Music wise, OP and ED are pretty fitting for the anime so they are fine…

Re-Kan

Liking it so far, but now i find the character design in the manga is better than the anime… Dunno why…

Kido Ibuki’s voice omg… so heavenly… Cant wait for the next ep…

Thats all, took me half a day to make this one… Imma post something tonight…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s